Lapetit
The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Las farmacéuticas de Marín fueron el objeto de simbólico homenaje en el “Día da Muller 2024”·

Carriola.Redacción 09.03.24.

julio@carriola.es.

El Museo Torres acogió ayer, tal como estaba previsto, el acto institucional  del Día de la Mujer con la farmacia y las personas ligadas a ella profesionalmente como  símbolo de la labor de la mujer en la sociedad visibilizando la misma en las personas que regentan o trabajan en las oficinas farmacéuticas de la localidad

La referencia a Emilia Barreiro que obtuvo su titulación como Licenciada en Farmacia en el año 1901 en la Universidad de Santiago de Compostela primera mujer farmacéutica de Galicia estuvo simbólicamente presente en el acto en cuyo transcurso la alcaldesa manifestó que “Como tantas outras, foi unha muller pioneira, que abriu camiño ás xeracións futuras, unhas xeracións que xa hoxe son presentes e que están compostas por mulleres como Ana Touriño Vivero, farmacéutica de Farmacia Touriño, a máis nova de todas as que se adican a esta profesión na vila”.

Declaración Institucional

 

Precisamente fue la joven Ana Touriño la que se encargó de la lectura del texto de declaración institucional del Concello de Marín  que íntegramente reproducimos a continuación:

A conmemoración do Día Internacional da Muller é unha oportunidade para sensibilizar á poboación sobre a igualdade entre mulleres e homes,  consolidar os dereitos adquiridos e reivindicar os problemas que aínda están sen resolver. Son temas que requiren do labor conxunto das diferentes administracións e doutros colectivos que traballan na procura da igualdade plena.

A nivel educativo, debemos contar con referentes femininas nas diferentes disciplinas científicas, académicas, sociais ou das artes, para impulsar modelos a seguir que abran camiños. Este ano o Concello de Marín adica a data ás mulleres farmacéuticas, profesión inicialmente ocupada por homes pola imposibilidade legal das mulleres de acceder ás universidades, pero na actualidade representan o 70% da colexiación farmacéutica.

A pesar disto, seguen existindo barreiras laborais que limitan o crecemento profesional das mulleres. Entre toda a sociedade, debemos apostar e traballar por eliminar estas trabas, poñendo en valor o talento feminino e incentivando o seu desenvolvemento.

Segundo os datos do paro rexistrado en Marín en decembro de 2023, do total das 1.165 persoas, son as mulleres maiores de 45 anos as que máis sofren o problema do desemprego, 421 mulleres fronte a 230 homes. Estas cifras amosan as súas dificultades para continuar no mercado laboral, con consecuencias sobre a súa independencia económica e, polo tanto, sobre a súa autoestima.

É de xustiza social que desde as administracións continuemos traballando no desenvolvemento de medidas que garantan ás mulleres:

  1. A súa autonomía económica para decidir e xestionar con independencia as súas propias vidas.
  2. A súa capacidade para ser parte activa de calquera ámbito social e profesional, loitando contra as limitacións impostas no pasado e rompendo os teitos de cristal.
  3. A conciliación persoal, familiar e laboral e a corresponsabilidade dos homes para facilitar o acceso ao mercado laboral e a promoción profesional.

Polo tanto, con esta declaración comprometémonos a apoiar medidas efectivas que garantan a construción dunha sociedade máis xusta. Unha sociedade onde mulleres e homes dispoñan das mesmas oportunidades e dos recursos adecuados para desenvolvelas, sen condicionantes de xénero.

Presencia e intervención de farmacéuticas locales

En el acto se encontraban presentes las farmacéuticas marinenses de entre las cuales, intervinieron en el coloquio  María Elena Lorenzo Blanco, Begoña Argibay Noal, María del Pilar Souto Meiriño y Rosalía Santiago Touceda y con ellas la presidenta del Colegio Oficial de Farmacia de Pontevedra, Beatriz García Iglesias, quienes hablaron de la importancia de romper los techos de cristal en todos los ámbitos de la vida como es el caso de la gestión de las oficinas de farmacia y contaron los retos que tuvieron que afrontar hasta conseguir situarse en el actual momento profesional.  

Temas como la conciliación, el futuro de las farmacias, las diferencias entre ejercer en el casco urbano y el rural y el comentario de numerosas anécdotas fueron tratados por las comparecientes que dejaron ver cómo fue cambiando la realidad social en el transcurso de los años.

Reparto de tazas alegóricas

Como es ya tradicional, al final del acto se procedió al reparto de tazas con la impresión de la viñeta creada por la ilustradora Xulia Pisón conteniendo también la figura del CIM, basadas en el cuadro “Maternidad”, del pintor Manuel Torres.

Entre el público presente estuvieron también otras y otros profesionales de la farmacia local: María Dolores Boullosa Curra (Farmacia Boullosa), Carmen Segade Diéguez (Farmacia de Mogor), Keyna Rivera Rodríguez (Farmacia Rivera Rodríguez), Estrella Osorio Pérez e María del Pilar Garrido Torres (Farmacia Garrido Torres-Osorio), Francisco Freire Santos (Farmacia Freire Santos) y Gonzalo Saavedra Santiago (Farmacia Saavedra Santiago). A todos ellos se extendió el homenaje de esa jornada de exaltación del trabajo de la Mujer 2024.

roslev