The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

El Pleno aprobará esta tarde la nueva Ordenanza de terrazas a la que se tendrá que ajustar la hostelería

Contempla la ubicación del doble de mesas y una suspensión de tasas que en lo que va de pandemia supuso un esfuerzo municipal de 40.000 euros

 Carriola.Redacción.14.10.21

El Pleno de esta tarde dará vía libre a la nueva Ordenanza de terrazas que establecerá, entre otras consideraciones, las pautas para la instalación de mobiliario y modificará los horarios de instalación y retirada del mismo El ayuntamiento culmina esta tarde un trabajo que viene realizando desde hace eses para poner en marcha una nueva Ordenanza reguladora de licencias de instalación de terrazas de hostelería en espacios públicos.

Tras la exposición pública del documento, tan solo hubo dos alegaciones que fueron desestimadas por el equipo técnico municipal y, posteriormente se sometió a su tratamiento en la Comisión Informativa de Medio Ambiente donde recibió una dictaminación positiva por unanimidad de los tres grupos que forman la corporación BNG. PSOE y PP.

Mejorar la estética y el reparto del espacio público

Según declaró la concejala del área, Marián Sanmartín esta nueva ordenanza permitirá homoxeneizar a estética das nosas terrazas e mellorar en todo o posible o reparto do espazo público, sendo a súa aprobación o broche final para toda unha serie de medidas de mellora que se aplicaron para o sector hostaleiro por mor da pandemia e que melloraron sustancialmente a súa situación, xa que foi un dos sectores máis castigados polas medidas e por iso, desde o primeiro momento, tratamos de axudarlles a levar o mellor posible as consecuencias”

Más mesas menos tasas

Sanmartín añadio que estas medidas supuxeron, por unha banda, a duplicidade das mesas de terrazas dispoñibles, pasando dun total de máis de 300 a superar as 600,ampliacións, que se fixeron sempre da man dos técnicos municipais e preservando os espazos para os peóns, e permitiron aos locais aumentar o número de mesas nas súas terrazas á vez que respectaban as limitacións de aforo”.

Asimismo, refiriéndose a las tasas establecidas la concejala indicó que, el aumento de mesas no se vio traducido en una mayor carga fiscal para la hostelería “Porque - dijo -o Concello tomou a decisión de eximir do pago desta taxa durante todo do 2020 e o 2021. En total, o Goberno local calcula que supuxo unha redución de 40.000 euros de recadación, pero sabemos que foi unha medida que axudou ao sector no peor momento, e que se sumou a outras bonificacións fiscais aplicadas a todos os establecementos que nalgún momento tiveron que pechar pola situación sanitaria.

Principales novedades de la ordenanza

La nueva ordenanza según especifica la concejala responsable del área contiene novedades importantes y las puntualiza:

  1. Con esta nova ordenanza, facilitarase o pago das taxas de pago de terrazas, xa que se poderá facer de maneira fraccionada a través do padrón fiscal. Esta taxa comezará de novo a pagarse a partir do 2022 despois de dous anos de exención, como se explicaba antes.
  2. Valorarase moito máis a estética das terrazas, coa finalidade de homoxeneizar o espazo público e loitar contra o feismo. Proporanse múltiples opcións dentro dunha mesma liña estética dos principais elementos de mobiliario: mesas, cadeiras, paraventos, parasois, toldos, toldos telescópicos…
  3. Realizarase un control aínda máis exhaustivo para garantir que se cumpre coa normativa e non se dan situacións nas que non se respecte o espazo público para o tránsito de peóns.
  4. Amplíanse os horarios de instalación e retirada das terrazas. A instalación ata agora era ás 09.00 durante a semana e ás 08.30 durante a fin de semana. Agora pasará a ser a partir das 08.00 todos os días. Sobre o peche, ata agora no inverno era á 01.00 durante a semana e ás 02.30 na fin de semana, e entre o 1 de abril e o 30 de setembro estes horarios ampliábanse ás 02.30 e ás 03.30 respectivamente. Ca nova ordenanza pasará durante todo o ano e todos os días ás 02.30 no caso dos bares e terán 30 minutos para a recollida.
  5. Maior variedade nas medidas das mesas. Ata agora, considerábase que cada mesa ocupaba 2x2. Agora, os establecementos que teñan espazos terrazas máis reducidos poderán usar outras medidas para repartirse mellor e, no caso dos locales de restauración, tamén poderán colocarse mesas máis grandes.
  6. Dada esta novidade, o pago da taxa xa non será por unidades de mesa (calculábase 4 metros cadrados por cada unha), senón que será polos metros cadrados de espazo ocupado, incluindo os corredores que se crean entre as mesas, xa que non son un espazo que poida ser utilizado pola cidadanía.

 Dos años de plazo para ponerse al día

Los hosteleros cuentan cn un plazo de dos años para cumplir las exigencias estéticas de la nueva Ordenanza a partir de la fecha en que entre en vigor y Sanmartín especifica “No que respecta ás novas licenzas, outorgaranse por un máximo de catro anos, aínda que deberán renovarse anualmente e, pasados eses catro anos, será preciso solicitala de novo, presentando toda a documentación.

 Una vez que el Pleno apruebe definitivamente la normativa, la concejala se comprometió a reunir al sector “Para entregarlles en man a ordenanza, explicarlles, punto por punto, as novidades da mesma e escoitar as súas dúbidas e demandas”. dijo.