The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Un trabajo técnico y de investigación intenta recuperar el conocimiento de las plantas del entorno marinense y sus utilizaciones históricas

Carriola. Redacción01.06.22

Históricamente hemos sabido del aprovechamiento de las plantas que tenemos a nuestro alrededor. Ahora menos porque todo es más urbanita y los niños apenas saben ni lo que es la “espadaina” o el “fiuncho” para hacer un maio porque ya no pisan los montes cercanos como hacíamos las generaciones anteriores. Y todos recordamos cómo las abuelas nos curaban los cólicos, los resfriados, o qué plantas utilizaban en nuestra alimentación doméstica. Hoy todo viene envasado y se encuentra en el supermercado y se pierde la vieja sabiduría popular día por día.

Pero surge ahora un trabajo que impulsa el propio concello para preservar, precisamente, esas aplicaciones ancestrales de las plantas del municipio y será un trabajo realizado por técnicos competentes como Gaspar Bernárdez y Uxía Garcés, en el que se recogerán las denominaciones populares de las plantas que por aquí tenemos así como los usos que de ellas se hacen y, sobre todo, hacían las personas de otras épocas.

El proyecto se denomina“Coñecementos ancestrais sobre as plantas no concello de Marín” y según explicaron ayere Marian Sanmartín y Cristina Acuña, concejalas del grupo de gobierno tras reunirse con Gaspar Bernárdez, coordinador del proyecto, O traballo pretende dar a coñecer os distintos nomes comúns e usos tradicionais que as veciñas e veciños do concello deron durante xeracións ás plantas da nosa contorna

Rescatar una parte importante del patrimonio local

En su declaración indicaron que O estudo, que pretende rescatar e consevar unha parte moi importante do noso patrimonio cultural inmaterial, enclávase no ámbito das disciplinas da Lingüística, a Botánica e a Etnografía; por tanto, de cada unha das plantas recolleranse os nomes comúns empregados pola poboación, a sinonimia coa que se coñece as plantas noutras zonas de Galicia e, de ser posible, a historia de cada termo; recollerase tamén o uso que de cada planta fan os agricultores, as amas de casa, os mariñeiros e, en xeral, a xente do ámbito rural, que se recollerá en enquisas e en estudos de carácter etnográfico ou descritivo das distintas parroquias marinenses; confrontándoos, cando os hai, cos datos doutras zonas galegas.

Desde la alimentación al mal de ojo y predicción de augurios

 Se contempla también entre los objetivos de este trabajo el señalar la utilización de las plantas, “Como forraxeiras ou de pasto para o gando, o seu  emprego na alimentación (na cociña tradicional); os seus usos agrícolas ou domésticos para confeccionar determinados instrumentos ou utensilios; o emprego como insecticida ou na medicina popular, indicando as partes da planta que son aproveitadas, a súa preparación e as enfermidades que presuntamente sandan; a súa aplicación no campo das crenzas (como preditiva ou anunciadora de bos ou malos agoiros, como afastadora do mal de ollo ou doutras enfermidades); etc.

Interesa mucho la colaboración vecinal

El trabajo será realizado por el propio Gaspar Bernárdez, Doctor en Investigación Agraria y Forestal y Uxía Garcés Ojea, Ingeniera Técnico Agrícola, contando con la colaboración de Antonio Rigueiro Rodríguez, Catedrático de Botánica da Universidade de Santiago de Compostela pero el grupo realizador del mismo considera importantísima la colaboración que los vecinos y en general las personas interesadas en la temática puedan aportar al mismo. Para ello es preciso que se inscriban enviando un maila la dirección: plantasdemarin@gmail.com o llamando por teléfono al número del despacho de la alcaldía, 986 88 03 00 .

Desde el concello se informa que Nas próximas datas serán convocadas reunións informativas e para recadar información nas Casas de Cultura das distintas parroquias do concello.