Carriola.Redacción.15.02.22
Pendiente está la reunión de los partidos políticos que forman la corporación municipal para cumplir lo acordado en el Pleno del pasado jueves cuando el PSOE se quejaba de la aparente poca iniciativa municipal a la hora de socorrer a los ucranios en la desgracia que viven tan injustamente. La iniciativa privada, destacando los colegios, se han puesto por delante y el Concello, que pide orden y responsabilidad en las donaciones, intenta conseguir cesión de viviendas deshabitadas para alojar refugiados
El Colegio San Narciso (Grupo SEI) que dirige Antonio Traba Miñones se descuelga con una importante oferta de acogimiento a familias ucranianas a las que, durante el tiempo que sea necesario, alojará en su residencia, les proporcionará alimento y algún dinero para sus necesidades principales y escolarizará a sus hijos en el propio centro
Desde el ayuntamiento que hace una recopilación de iniciativas existentes en este momento se informa pormenorizadamente que, el San Narciso diseñó “un programa de axuda a familias ucraínas desprazadas pola guerra. O programa contempla a acollida de 15-20 familias (perfil obxectivo: pai/nai máis de 1-3 nenos en idade escolar) para un total de entorno a 50 persoas. Ás familias se lles ofrecerá:
- Aloxamento (1 habitación con cuarto de baño por familia)
- Manutención (almorzo-comida-cea)
- Uniforme escolar
- Asignación mensual (por definir, en función da composición da unidade familiar)
- Educación: os nenos distribuiranse por aulas en función da idade e
incorporarase a mestres ucraínos para que continúen coa súa formación académica
- Actividades extraescolares para os nenos (inglés, deportes…)
- Clases de español tanto a pais e nais coma aos nenos.
El Concello indica en el mimso comunicado que “Esta proposta do centro educativo xa foi derivada polo Concello de Marín á Fegamp”.
Iniciativa solidaria del Inmaculada
Por su parte, también desde el concello se informa de la propuesta del colegio Inmaculada consistente en un “recorrido virtual” de kilómetros de solidaridad intentando convertir 3.920 km en 3.920 euros. Así se informa de que “Desde o Colexio La Inmaculada, en colaboración coa Anpa Martín Herrera, a JMV (Juventudes Marianas Vicencianas) e o Concello de Marín, organizan unha actividade solidaria á que chaman “QUILÓMETROS DE SOLIDARIEDADE” co obxectivo de facer partícipes a todos os centros escolares de Marín que o desexen. A actividade consistirá en recorrer simbólicamente con MOEDAS (céntimos, euros...) os quilómetros que nos separan de Ucraína, actividade que se desenvolverá, simultaneamente, o xoves 24 de MARZO a partir das 10.30h na ALAMEDA DE MARÍN E NO PARQUE EGUREN. Os alumnos e demais persoas que se acheguen irán completando coas súas moedas eses 3.920 kms que nos separan de Ucraína”.
Destaca también el comunicado municipal que ya se han llevado a cabo otras iniciativas en los centros educativos de “A Laxe”, “Ardán” y el propio de la Inmaculada para el mismo fin con recogida de material de auxilio necesario para enviar a la zona del problema.
Canal para oferta de viviendas
Por otra parte, el Concello habilitó ya un canal de comunicación con la Oficina de Vivienda para aquellas personas que quieran ofrecer alternativas habitacionales para el acogimiento de refugiados. Se cuenta con la inciativa del SEI San Narciso que contempla el acogimiento de entre 15 y 20 familias con las condiciones antes reseñadas. De este modo - añaden- , “Todas aquelas persoas particulares que queiran propoñer unha alternativa habitacional para acoller a refuxiados ucraínos, poderán poñerse en contacto coa Oficina de Vivenda de Marín no teléfono 986 89 04 88 ou no mail ari@concellodemarin.es, desde onde se coordinará todo o dispositivo”.
Ayudar ordenadamente y a traves de organizaciones responsables
Finalmente, desde el concello y atendiendo a las iniciativas que van surgiendo cada día, se recuerda que “A guerra de Ucraína está a ser unha crise humanitaria internacional. Son moitas as iniciativas individuais que están xurdindo. Desde o Concello de Marín, compartimos as recomendacións dadas para axudar ao pobo ucraíno de forma eficaz por parte da Xunta de Galicia, da Fegamp, a Coordinadora Galega de ONGD, Farmacéuticos Mundi, Médicos del Mundo, UNICEF, Cruz Vermella, EDUCO, Entreculturas, ACNUR, Axuda en Acción, Movimiento por la Paz, El Desarme y la Libertad e o Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade. Por unha banda, recoméndase canalizar a axuda da cidadanía a través de doazóns económicas mediante as diferentes Organizacións Non Gubernamentais (ONG) Humanitarias que traballan na zona, así como a través de organismos humanitarios especializados. Ademais, desaconséllanse as doazóns en especie, ao resultar menos eficiente este tipo de axuda e constituír unha mala práctica no ámbito da axuda humanitaria”.